Thursday, January 6, 2011

satu rumah menangis

ye.. saya tau...saya tau uols tak tau..marilah kita memberitahu uols apa yang uols tidak tahu..uols nak tau?? atau pun naluri hati uols berkata "kang ade jugak orang yang makan tauhu ni kang".. janganla marahkan saya..hihihi..saya bagitau sekarang ye..


kucing saya yang bernama putih telah meninggalkan kami semua subuh tadi..kejadian itu agak tragis dimana dia mati ditimpa kerusi panjang..satu rumah kecoh subuh tadi..mana taknye..kucing yang kami bela sejak dia kecik pergi dengan begitu tragis..kepalanya berdarah-darah..saya hanya mampu melihat dari jauh..saya tak sanggup..(saya betul-betul sedih kawan-kawan)..

bertambah sedih lagi bila mengenangkan 4 ekor anaknya yang baru lahir 2minggu yang lepas dan masih lagi menyusu..hmmm..dah ajal dia..

bertambah sedih lagi bila pergi ke kedai penjagaan haiwan tetapi tutup..mak dengan abah nak belikan botol susu ataupun apa-apa alat untuk anaknya menyusu..kot kot ada susu khas untuk anak kucing ke..tapi hampeh..tutup pulak..abah sapu jela susu cap everyday..

kesian anak dia,, kecik-kecik dah jadi yatim piatu..tidak berayah tidak beribu..

"sabar ye anak-anakku,, kamu mesti kuat..kamu kena belajar berdikari.." (gini la gamaknya pesanan akhir putih untuk anaknya)

tulah yang se"family" pakat nak nangis tu..huhu...mana taknye..dah 3 generasi dah si putih tu..yang kelakornye,, abah boleh pulak cakap camni kat anak dia bila anak dia mengiau-ngiau.. "dahla..tak payah nak nanges la..mak kau dah takde" hadoiiii laaa abah ni..ketawa aku..tapi sedih woooo~~


p/s:aku akan jaga anak putih sebaik-baiknya.. "Ya Allah,, panjangkanlah umur mereka"
p/s:barang yang lepas jangan dikenang,, kalau dikenang merajuklah hati..


                                                    okeylahh... tidur yukkkk~~

1 comment: