Tuesday, April 19, 2011

hidup aku takde apa untuk dibanggakan. tak bersyukurkah aku?

..assalamualaikum..


malam-malam yang sunyi and dingin ni dengan alunan lagu halaman cinta by misha omar buat aku fikir apa yang dah aku buat sepanjang hidup aku. *guna AKU sebagai kata ganti diri untuk entri kali ni mungkin lebih selesa kot*

hm. aku tak buat apa2 pun untuk diri aku sepanjang hidup aku sekarang. hidup aku macam takde tujuan. mungkin TUJUAN AKU BUAT MASA NI MASIH LAGI KABUR. kalau orang lain selalunya dah ada target. sampai je umur ni, dorang dah nak ada something something. tapi aku rasa target aku still lagi kabur.

bila jadi manusia mestilah sedikit sebanyak terjeles dengan kejayaan orang2 sekeliling kita walaupun aku dah banyak kali cakap kat diri aku rezeki masing2. mana tau rezeki kau tu lambat sikit. bila tengok kawan2 yang dulu SPM dorang kurang sikit dari aku tapi sekarang dah buat degree, aku rasa macam erghhh!! apasal dengan aku ni!! aku still tak kemana2. korang paham tak rasa dia camane. tersangatlah down.

bila dah jadi macam ni. secara automatiknya aku telah kecewakan mak and abah aku. ni paling buat aku rasa bersalah. dorang dah banyak habiskan duit untuk aku. tapi sia-sia. DO SOMETHING LA PIQA! BANGUN2!! kadang2 aku rasa aku nak buat something yang buat dorang hepy, tapi bila mental dah down semua benda tak jadi. aku betul2 rasa diri aku tak guna, so biarlah aku jadi tak guna je.

bukan tu je, kawan2 aku pun kena tempias jugak. bila aku berdepan dengan orang aku nampak ok. tapi bila belakang, aku akan ignore je. kesian kawan2 aku. rupanya AKU PUN BUKANLAH KAWAN YANG BAIK. siapa yang kawan aku dorang akan rasa la bila dorang call aku, aku tak angkat, sms tak reply. dorang mesti bengang gila. aku bukanlah seseorang yang senang nak cerita problem kat orang. tersangatlah susah. bukan masalah susah nak percaya ke apa. tapi itulah perangai aku. ada 2 orang je dalam hidup aku yang aku senang untuk story apa2 problem.

dan aku lah seorang yang tak suka orang tengok aku macam ada problem. aku ni agak SECRETIVE PERSON la. banyak yang aku rahsiakan dari pengetahuan orang luar. aku tak macam korang yang selalu happy luar and dalam. sedih sebenarnya.

dengan apa yang aku dah cerita kat atas tadi nampak sangat hidup aku tengah terumbang-ambingkan? yes, sangat terumbang-ambing. aku rasa aku dah terlambat nak buat apa2 pun untuk diri aku. aku malu. mungkin malu dengan bayangan aku sendiri. aku rasa malas nak jumpa orang, malas nak layan orang, malas nak jawab apa2 pertanyaan orang. bagi aku hidup aku TAK ADA APA2 UNTUK DIBANGGAKAN. bukan bangga kat orang lain.even  bangga kat diri sendiri pun takde.

mulai hari ni aku akan belajar untuk bersyukur. bersyukur di atas segala rezeki yang telah diberi kepada aku. sebenarnya punca aku jadi macam tu sebab aku TERLUPA UNTUK BERSYUKUR. kalau tak aku takkan rasa macam ini, macam itu. setiap orang telah ditentukan rezekinya. so aku pun ada rezeki aku sendiri. dan mereka juga ada rezeki mereka sendiri. ALHAMDULILLAH. :)

and for those who yang telah terabai and diabai oleh NURUL AFIQAH BINTI ABDUL GHANI, saya mohon berjuta2 lemon2 maaf kepada korang semua. maaf sangat2. aku sayang korang! harap aku still boleh jadi kawan yang baik untuk korang. aku tau changes aku yang 360 degree tu sangat buat korang upset sangat2 dengan aku. MAAF! *hug*


p/s: my heart is so hard to explain. i need you to explain it because u know me better. :')



No comments:

Post a Comment